Danmarks største forhandler af MVP og Axiom discs

Mere end 3.000 produkter

Fragt fra kun 39,-

Ny i disc golf

Hvis du er ny i disc golf kommer vi her med nogle af de vigtigst råd til dig, så spillet bliver sjovt at komme i gang med.

1. Discs
Du skal selvfølgelig have en disc at spille med. Det kan virke enormt forvirrende at skulle købe discs, når der er så mange forskellige på markedet. Det skal du ikke tænke så meget over i starten.
Vi har et starter sæt, som du kan købe, men kommer du forbi, vil vi meget gerne rådgive dig i, hvad du skal starte med. Så har du også mulighed for at røre ved discene. 

2. Banen

Nu er du kommet ud på banen og skal til at kaste. Vi anbefaler at du downloader appen Udisc. Den hjælper dig med at finde rundt på banen og du kan taste din score ind. 
Som ny vil det være en god idé at starte fra det som hedder Rød layout. Det er det korteste til kurven. Det findes på de fleste baner. Hvis ikke, så vil det hedde Gul. Hvert hul på banen har et "par" som betyder, at fra Tee* (*der hvor du starter) har du X antal kast for, at komme i kurven. Så er det bare at komme i gang :-) 

3. Regler
Som alle sportsgrene har disc golf også regler. Og der er mange af dem. Men vi har fundet de vigtigste som du som ny, skal kende til.

  1. SIKKERHED. En disc kan komme med meget fart, og kan give voldsomme skader. Derfor må du IKKE kaste, hvis du kan se nogle mennesker omkring den retning du kaster. Så vent med at kaste til der er fri bane.
  2. KAST. Når du kaster en disc, skal du kaste fra den position, hvor discen lander. Det vil sige bag discen, i retningen mod kurven. Du vælger selv (hvis du har flere discs) hvilken disc du kaster det næste kast med. Hvis du vælger den du lige har kastet, skal du markere stedet hvor discen landede med en markør, så man kan se hvorfra du kaster.
  3. HVIS TUR ER DET? Når I går flere sammen og spiller en runde, er der ikke en fast rækkefølge. Når der bliver kastet fra Tee, er det den spiller som klarede sig bedst på forrige hul, som starter. Herefter er det den spiller som ligger længst fra kurven der kaster først.

 

4.